Lidt om min måde at lave webdesign på....

Jeg udvikler enkle, pæne og funktionelle  hjemmesider   –   der virker.

 

Webdesign handler i høj grad om hvad er jeres målgruppe? Hvad er formålet med hjemmesiden?  Spørgsmål der nødvendigvis må besvares inden det besluttes hvorledes hjemmesiden skal designes og udføres. De bedste hjemmesider er enkle, pæne, brugervenlige og nyttige. De har nogle af nedennævnte kvaliteter:

 

·         Indbydende visuelt design,

·         Nem navigation,

·         Omfattende indhold,

·         Søgemaskinevenlige,

·         Hurtige at downloade,

·         Effektiv informationsarkitektur,

·         Smukke brugergrænseflader,

·         Forbedring af arbejdsgange/workflows,

·         Kommerciel brugervenlighed,

·         Og opfylder ejerens primære mål

 

Design kan være nemt nok – men anvendeligt webdesign er svært. En supersmart Flash hjemmeside er ikke altid lykken, hvis jeres kunder er bedre tjent med en enkel, tilgængelig og brugervenlig hjemmeside. Hvis hjemmesiden også kan indexeres af søgemaskinerne, og dermed skabe gratis kontakt til mange potentielle kunder, skal det gøres rigtigt – både teknisk og æstetisk.

Jeg laver kort sagt søgemaskinevenligt webdesign, der også ser godt ud.

 

Jeg lægger vægt på at involvere jeres firma i udviklingen af hjemmesiden – det er trods alt jer der skal anvende den som vindue til Internettet i fremtiden. Et succesfuldt webdesign forudsætter samarbejde mellem opgavestiller og opgaveløser. Der skal nemlig være overensstemmelse mellem det jeres firma står for, og det hjemmesiden kommunikerer. Jeg tager udgangspunkt i brugerens og firmaets behov, og sætter ud fra en prioritering af disse behov konkrete mål for hjemmesiden. Det hjælper mig når hjemmesiden skal udvikles og designes, og det sikrer at kunden (og dennes kunder/besøgende) bliver glade for løsningen.

Målsætninger er nødvendige, hvis hjemmesiden skal være effektiv. Derudover skal jeg nok sørge for at hjemmesiden også bliver fængende og præsentabel.

 

LBC-Consult ønsker at motivere og inspirere mennesker og deres firmaer til at træde i karakter på Internettet. Passer Jeres webdesign til Jeres virksomhed og Jeres kunder?

 

Er dit nuværende hjemmeside svært at finde i Google, så fortvivl ikke. Ved hjælp af søgemaskineoptimering kan Jeg sikre dig en god plads i søgemaskinerne.

 

Søgemaskineoptimering (SEO)

Gode søgeresultater giver flere kunder, så det er god forretning at investere i en søgemaskinevenlig hjemmeside. Hvordan ligger I placeret på Google? Søgemaskineoptimering giver flere relevante besøgende på jeres hjemmeside. I får mere trafik og flere potentielle brugere, abonnenter og kunder. Indexering er første udgangspunkt for at skaffe besøgende fra f.eks. Google. Hjemmesiden skal være korrekt opbygget og indeholde relevant tekst indhold for at skaffe en topplacering i Google. Det kan jeg hjælpe med.

 

Der er tre grundlæggende aspekter i søgemaskineoptimering (SEO):

 

Teknisk opbygning

Søgemaskinerne kan lide valideret kode med korrekt formatering af diverse “tags” fx “H1”, “strong” osv. Indhold og layout skal adskilles ved hjælp af Cascading Style Sheets (CSS). Det giver fokus på indhold og gør hjemmesiden nem at “crawle” for søgemaskinerne.

Redaktionel indsats

Søgemaskiner læser tekst indhold – dvs. hjemmesiden skal indeholde relevant HTML tekst skrevet med fokus på enkelte søgeord/søgefraser. Editor skal vide hvorledes han/hun skriver korrekt, og hvordan de rigtige HTML-tags udfyldes.

Linkpopularitet

Søgemaskinerne afgør en hjemmesides vigtighed ud fra hvor mange der linker til den. Logikken er; mange indgående link = godt indhold. Hvis disse links er relevante for sidens indhold, er det optimalt.

Kan en topplacering i Google betale sig? Det fantastiske ved søgemaskiner er at brugerne decideret søger efter specifikke produkter, emner, services etc. Dvs. de er markant mere modtagelige for påvirkning end brugere der lokkes til jeres hjemmeside af en bannerreklame eller lignende. Søgemaskineoptimering handler dybest set om at gøre jeres hjemmeside mest mulig synlig og interessant for søgemaskinerne, og derved flere besøgende. Søgemaskineoptimering kan betale sig fordi investeringen i en topplacering i fx Google opvejes af øget trafik – dvs. flere brugere, kunder etc.

 

HTML kode

En webside består af en mængde HTML kode som din browser så omsætter til tekst, billeder m.m. Der er desværre alt for mange websites som indeholder uren kode hvilket ikke er godt for søgemaskinerne - for søgemaskinerne foretrækker ren og overskuelig kode som overholder de standarder som faktisk er indenfor webudvikling fastsat af den verdens omspændende organisation The World Wide Web Consortium (W3C).

 

Tjek dit website

W3C har udviklet en validatorer som kan kontrollere koden bag ved dit website. Den kan altså sige om dit website overholder dens standard, hvis ikke viser den hvilke fejl dit website indeholder.

Du kan selv kontrollere dit website på http://validator.w3.org/

 

Redesign af hjemmeside

Attraktive hjemmesider hitter hos brugerne. Virker Jeres hjemmeside som forventet? Ingen læser mere end de første par sætninger online, så det betaler sig at blive bemærket. Alt for mange hjemmesider er forældede. De mangler overskuelighed og funktionalitet, og det visuelle design er lidt for tidstypisk. Tiden og udviklingen er simpelthen løbet fra hjemmesiden.

 

Hvorfor redesigne?

 

Der er tre vigtige grunde:

 

Hjemmesiden er virksomhedens image og signal til omverdenen. Der skal være overensstemmelse mellem det din organisation står for, og det hjemmesiden kommunikerer. Din virksomhed har ikke råd til at skræmme potentielle kunder væk pga. en forældet hjemmeside.

Hjemmesiden er teknologisk forældet. Den er lavet med Frames, Iframes, tabeller, tonsvis af overflødige html-tags etc. Det betyder manglende tilgængelighed, lav synlighed i søgemaskiner og lange loadtider.

Hjemmesiden bør ikke være en udgift, men en investering. Der skal forbavsende lidt til for at gøre en hjemmeside til en rigtig god forretning.

Hvis De er interesseret i at vide mere om Deres muligheder og få en seriøs dialog omkring Deres behov kan de kontakte mig på:

 

Telefon: 2148 8838  eller e-mail: lars@lbc-consult.dk

 

 

 

Lars Bjarne Christensen,

Ulkærvej 37, Nr. Søby

7840 – Højslev.

Adresse:



LBC-Consult

 

 

Ulkærvej 37, Nr. Søby

 

 

7840 - Højslev.

 

 

Kontakt:

 

 

Tlf.: 21 48 88 38

 

 

lars@lbc-consult.dk

 

 

SE - Nr.: 21 36 27 94

© Copyright 2017 - LBC - Consult, - All Rights Reserved ®

Lars Bjarne Christensen